بازدید کننده 18256 شنبه 29 دی 1397 گروه: عمومی چاپ

ثبت سایت در وبمستر تولز گوگل Google Webmaster Tools برای بهینه سازی سایت، بسیار مهم بوده و شما را در بهینه سازی سایت برای گوگل کمک زیادی میکند، به کمک گوگل وبمستر تولز (GWT) که نام جدید آن کنسول جست و جوی گوگل Google search console میباشد میتوانید مشکلات سایت خود را مشاهده کنید، تنظیمات زیادی انجام دهید، و پیشنهاداتی را جهت بهبود وضعیت سایت خود دریافت کنید.

برای ثبت سایت در گوگل وبمستر تولز، ابتدا یک حساب در Gmail ایجاد کنید سپس به Google Webmaster Tools مراجعه کنید و روی گزینه Add a Site که به رنگ قرمز مشخص شده است کلیک کنید، آدرس سایت مورد نظر را وارد ساخته و روی Continue کلیک کنید. در صفحه بعدی شما باید مالکیت یا Ownership خود را ثابت سازید. این کار راه های مختلفی دارد ولی گوگل بخاطر راحتی و آسانی پیشنهاد میکند از روش HTML File Upload مالکیت سایت خود را ثابت سازید. HTML File Upload بسیار آسان بوده و شیوه کار آن طوریست که شما یک فایل اچ تی ام ال را از گوگل وبمستر تولز دانلود میکنید و در ریشه (Root) سایت خود آپلود میکنید، سپس روی گزینه Verify کلیک میکنید تا سایت شما در GWT ثبت شود.

 

 

نکته : بعد Verify شدن سایت، فایل اچ تی ام ال که آپلود نموده اید را حذف نکنید، زیرا مدتی بعد سایت شما از حالت Verify خارج میگردد. 

در این روش همانطوری که در تصویر میبینید کافی است روی لینک آبی در خط شماره 1 کلیک راست کرده و save file را بزنیم و سپس فایلی که ذخیره شده را به فولدر اصلی هاست (همان فولدری که فایل index در آن قرار دارد) انتقال بدهیم و بعد دکمه verify را در وبمستر بزنیم و به راحتی سایت را وریفای کنیم.

روشهای دیگری هم برای وریفای کردن دامنه وجود دارد از جمله اینکه یک کد را به هدر سایت اضافه کنیم یا تغییراتی در DNS دامنه ایجاد کنیم ولی معمولا این روشها با اشتباهاتی مواجه میشوند و کاربر را سردرگم میکنند و به همین دلیل پیشنهاد میشود حتما از روش آپلود فایل html استفاده شود.

نکته بسیار مهم : باید همه حالتهای دامنه را در گوگل ثبت کنید برای مثال :

http://www.yoursite.com

http://yoursite.com

https://www.yoursite.com

https://yoursite.com

زیرا هر کدام از اینها از دید گوگل یک سایت جداگانه هستند و به همین دلیل باید همه حالت ها در گوگل ثبت کنید و سپس با همان آدرسی که سایت شما به کاربر نمایش داده میشود به عنوان اکانت اصلی کارهای نظارتی و کنترلی سایت را انجام بدهید.


به اشتراک بگذارید