بازدید کننده 351 سه شنبه 17 مهر 1403 گروه: عمومی چاپ

راه های محافظت از آدرس IP خود

همیشه، پیشگیری بهتر از درمان است؛ یعنی به‌جای اینکه نگران کارهایی باشید که هکرها با IP شما انجام می‌دهند، شاید بهتر باشد با در نظر داشتن موارد زیر، تا حد امکان از IP دستگاه یا شبکه‌ی خود در فضای اینترنت محافظت کنید و مانع از دسترسی افراد غیر مجاز به آن شوید.

به‌روز کردن فایروال (Firewall)

هکرها زمانی به سیستم شما دسترسی دارند که هیچ سدی مانع ورود آن‌ها نشود یا اینکه سیستم شما نقص‌های امنیتی زیادی از جمله به‌روز نبودن فایروال داشته باشد. ازاین‌رو، ضروری است که فایروال خود را به‌روز نگه دارید.

استفاده از گذرواژه‌های ایمن

اگر به دلیل نوع کار یا شرایط تحصیلی خود، مدام در بین سایت‌های جدید ناشناس جابه‌جا می‌شوید، این خطر وجود دارد که IP شما توسط افراد یا سایت‌هایی به قصد آسیب‌زدن به شما یا دستگاهتان ردیابی شود. در این حالت، باید از رمزهای عبور ایمن در همه‌ی دستگاه‌ها و حساب‌های خود استفاده کرده و مرتباً آن‌ها را به‌روزرسانی کنید. انجام چنین کاری به جلوگیری از اجرای حملات Brute Force (اسکریپت‌هایی که توسط هکرها اجرا می‌شوند و به آن‌ها اجازه می‌دهد که رمزهای عبور شما را حدس بزنند) در سیستم شما جلوگیری می‌کند.

چگونه از آدرس IP خود محافظت کنیم؟

استفاده از VPN یا پروکسی

اگر نمی‌خواهید IP شما برای هیچ شخص یا سایتی قابل‌ مشاهده باشد، بهتر است از یک VPN یا سرور پروکسی قابل‌ اعتماد استفاده کنید. سرویس‌های مذکور، IP شما را در پشت یک IP جدید پنهان می‌کنند و مانع از دسترسی هکرها به IP اصلی شما می‌شوند. در نظر داشته باشید، ازآنجاکه پروکسی‌ها و VPNهای رایگان، توسط افرادی با هویت نامعلوم مدیریت می‌شود، اعتمادکردن به آن‌ها و حضور در اینترنت و سایت‌های خاص از طریق این سرویس‌ها، اصلاً توصیه نمی‌شود.

حضور در سایت‌های خاص که به حساب بانکی و اطلاعات شخصی‌تان مربوط است از طریق پروکسی‌ها و VPNهای رایگان ایمن نیست

به‌روزرسانی تنظیمات حریم خصوصی

اگر از سرویسی استفاده می‌کنید که اطلاعات خصوصی شما را جمع‌آوری می‌کند (مانند Microsoft Outlook)، مطمئن شوید که تنظیمات حریم خصوصی خود را در رابطه‌ با آن سرویس خاص بررسی کرده‌اید و دقیقاً می‌دانید که چه مواردی را با آن سرویس به اشتراک می‌گذارید؛ زیرا بسیاری از این سرویس‌ها به شما اجازه می‌دهند که برخی از اطلاعات خود مانند آدرس IP واقعی‌تان را در اختیار آن سرویس قرار ندهید.

استفاده از IP پویا

گاهی اوقات ممکن است که ISP شما بتواند یک آدرس IP پویا را در اختیار شما قرار دهد؛ یعنی به‌جای استفاده از یک آدرس IP ثابت که همیشه ثابت می‌ماند، هر چند ساعت یک آدرس IP جدید دریافت می‌کنید.

استفاده از اینترنت سیم‌کارت

زمانی که شما با استفاده از سیم‌کارت به اینترنت متصل می‌شوید، ISP همیشه یک آدرس IP پویا را به شما اختصاص می‌دهد و آدرس IP ثابتی نخواهید داشت. این مزیت شامل سیم‌کارت‌هایی که در مودم‌های سیم‌کارت استفاده می‌شوند نیز می‌شود و می‌توانید در صورت تمایل با چنین مودم‌هایی به اینترنت متصل شوید.

استفاده‌های غیرمجاز از آدرس IP شما توسط هکرها، ترسناک به نظر می‌رسد؛ اما شما با رعایت‌کردن چند مورد نسبتاً ساده، به‌راحتی می‌توانید از وقوع چنین سناریوهایی جلوگیری کنید. ازاین‌رو، اکیداً توصیه می‌کنیم که نسبت به محافظت از آدرس IP خود بسیار حساس باشید.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ آیا تابه‌حال به‌خاطر دسترسی افراد غیرمجاز به آدرس IP شبکه یا دستگاهتان، دچار دردسر یا سوءاستفاده‌های مالی و غیره شده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید