بازدید کننده 2288 چهار شنبه 19 مرداد 1401 گروه: عمومی چاپ

واتساپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدت‌زمان حذف دوطرفه‌ی پیام‌ها را افزایش داده و آن را از یک ساعت به «کمی بیش از دو روز» رسانده است. اگر می‌خواهید از قابلیت جدید استفاده کنید، وارد صفحه‌ی چتی شوید که در آن پیام ارسال کرده‌اید. روی پیام مدنظر ضربه بزنید و نگه دارید، در منوی بازشده روی Delete ضربه بزنید و در نهایت یکی از دو گزینه‌ی Delete for everyone یا Delete for me را انتخاب کنید.

قبل از پاک کردن دوطرفه‌ی پیام‌ها نکته‌ی مهمی را فراموش نکنید. برای بهره‌مندی از این قابلیت باید طرف مقابل شما نیز جدیدترین نسخه‌ی واتساپ را روی گوشی خود نصب کرده باشد. اگر شما از آخرین نسخه‌ی واتساپ استفاده کنید اما طرف مقابل نسخه‌ی قدیمی‌تری داشته باشد، پیام بعد از یک ساعت به‌صورت دوطرفه حذف نمی‌شود و شما هیچ نوتیفیکیشنی درباره‌ی حذف نشدن پیام دریافت نمی‌کنید.

تلگرام به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین رقبای واتساپ از مدت‌ها پیش حذف دو طرفه‌ی پیام‌ها را امکان‌پذیر کرده است. تلگرام به شما امکان می‌دهد که پیام‌های طرف مقابل را نیز پاک کنید. آی‌مسیج اپل که در بین آمریکایی‌ها محبوبیت فراوانی دارد، درحال‌حاضر قابلیت پاک کردن پیام‌ها را ارائه نمی‌دهد. البته در نسخه‌ی جدید iOS که پاییز دردسترس قرار می‌گیرد این قابلیت ارائه می‌شود.

چگونه پیام‌های واتس‌اپ را حذف کنیم؟

برای استفاده از این ویژگی جدید کافیست آخرین نسخه از اپلیکیشن واتس‌اپ را باز کنید، به یکی از چت‌های خود بروید و انگشت خود را روی پیام مورد نظر خود نگه دارید. حالا از بین گزینه‌هایی که ظاهر می‌شود، Delete را بزنید و از بین گزینه‌های Delete for everyone و Delete for me یکی را انتخاب کنید تا واتس‌اپ بداند که می‌خواهید پیام برای همه پاک شود یا فقط برای خودتان. با این حال، یک نکته را به خاطر داشته باشید. برای استفاده از این ویژگی مخاطبان شما هم باید از جدیدترین به‌روزرسانی واتس‌اپ استفاده کنند.

اگرچه تلگرام مدت‌هاست که قابلیت حذف پیام‌های قدیمی را فراهم کرده، ولی پیام‌رسان iMessage اپل به تازگی در iOS 16 برای اولین بار این ویژگی را ارائه می‌کند. در نتیجه، این پیام‌رسان متعلق به شرکت متا می‌تواند برتری خوبی را نسبت به رقیب اپلی خود ایجاد کند. نکته جالب اینجاست که اپل در اولین بتای iOS 16 اجازه داده بود کاربران تا 15 دقیقه بعد از ارسال پیام امکان حذف کردن آن را داشته باشند، اما حالا این محدودیت زمانی کمتر شده و فقط به 2 دقیقه رسیده است.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید