بازدید کننده 2718 سه شنبه 21 دی 1400 گروه: عمومی چاپ

یک رابط عصبی برای خواندن سیگنال های مغزی همانند آن است که بدون استفاده از انگشتان، صدا یا چشمان خود بتوانید فرمان هایی را به یک رایانه صادر کنیم. شرکت فناوری نکست مایند NextMind در زمینه فناوری های ذهن خوانی و فعالیت عصبی مغز فعالیت می‌کند. این فناوری ها در واقع با خواندن فعالیت عصبی بخش از آنها را تبدیل به سیگنال هایی کرده که امکان خواندن آنها توسط رایانه ها وجود دارد. البته این موضوع ممکن است هم اکنون مانند سرگرمی و بازی به نظر برسد. اما با تلاش این گونه شرکت‌ها این موضوع رفته‌رفته به واقعیت نزدیک تر می شود.

این اولین بار است که شرکت نکست مایند در نمایشگاه CES شرکت می کند. رابط عصبی ساخته شده توسط این شرکت یک دستگاه دایره ای سیاه رنگ است که در زمان بستن به پشت سر می تواند سیگنال های مغزی را بخواند. البته این دستگاه برای مصرف تجاری هنوز در اول راه قرار دارد. به صورت کلی رابط های عصبی می توانند در آینده و با تنظیمات مختلف طیف گسترده ای از فعالیت ها را پشتیبانی کند. شرکت مودرا یکی دیگر از شرکت هایی است که در این زمینه فعالیت می کند.

این شرکت برای ساعت هوشمند اپل واچ بندی را تولید کرده که کاربران با استفاده از آن می توانند تنها با حرکت انگشت با این بند ارتباط برقرار کنند. بدین ترتیب بدون انجام کاری به صورت فیزیکی امکان پخش موسیقی یا برقراری تماس را خواهند داشت. فناوری‌های مربوط به رابط های عصبی می‌توانند در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز مورد استفاده قرار بگیرند. به گفته شرکت نکست مایند با استفاده از این گونه رابط ها تنها با تمرکز روی صفحه نمایش می توان بخشی از آن را انتخاب کرد.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ این مطلب تا چه میزان برای شما مفید بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید