بازدید کننده 3032 یکشنبه 14 شهریور 1400 گروه: عمومی چاپ

شف مولکول جدیدی که می تواند با تغییر در معماری رایانه ها در نهایت به سرعت بیشتر و مصرف انرژی کمتر منجر شود. به گفته دانشمندان این مولکول در آینده می‌تواند در اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و دیگر زمینه های مربوط به دنیای رایانه به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته و کارایی آنها را افزایش دهد.

یکی از موسسات این مطالعه دانشگاه لیمریک ایرلند بوده است. این دانشگاه در مورد این پژوهش طی بیانیه ای اعلام کرد: مولکول ساده جدید ۷۷ اتم دارد که می تواند به عنوان یک عضو جدید در مدار الکترونیکی و در منطق پیچیده خواص مواد نانو مقیاس مورد استفاده قرار بگیرد.

این تحقیق که در مجله نیچر چاپ شده است شامل توضیحاتی از پروفسور دامین تامسون از دانشگاه لیمریک است. وی توضیح داد که با استفاده از شبیه سازی های رایانه ای و با کمک ابررایانه به این کشف دست پیدا کردند. شبیه سازی ها کمک کرد تا این مولکول با ویژگیهای خاص خود شناسایی شود.

مولکول کشف شده با استفاده از خاصیت عدم تقارن طبیعی در پیوند‌های آلی و فلزی می‌تواند به حالت های مختلف تغییر شکل داده و در نهایت تصمیم گیری های سریع را عملی کند. به گفته تامسون مولکول جدید بدون نیاز به دریافت اطلاعات می تواند پردازش رایانه را با سرعت بیشتری و با صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی انجام دهد.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید