بازدید کننده 2939 پنج شنبه 3 تیر 1400 گروه: عمومی چاپ

براساس گزارش جدیدی، کره جنوبی تلاش خود برای تحقیق و همکاری مشترک با ایالات متحده آمریکا را افزایش می‌دهد. آن‌ها در نظر دارند تا سال ۲۰۲۸ برای اولین بار به شبکه ۶G دست پیدا کنند و کار تجاری سازی آن را به دست بگیرند. سرمایه‌گذاری انجام شده در این زمینه روز گذشته (۲ تیر ماه) در جلسه استراتژی ۶G با حضور کارشناسان، مقامات شرکت و مقامات دولتی اعلام شد.

سرمایه‌گذاری ۱۹۳ میلیون دلاری کره جنوبی برای توسعه شبکه 6G

«لیم هی سوک» وزیر علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات چین در این کنفرانس اظهار کرد:

«همانطور که نسل بعدی شبکه گوشی‌های موبایل پایه و اساس نوآوری‌های دیجیتال است، باید برای رهبری بازار بین‌المللی نسل ششم و بر اساس تجربه و دانش فنی خود در زمینه شبکه، یک نقش جسورانه و چالش برانگیز داشته باشیم.»

در این گزارش همچنین عنوان شده است که ۶G تنها زمانی می‌تواند به مرحله تجاری سازی نزدیک شود که شبکه‌ای با کارایی بالا برای استفاده روی زمین و ارتباطات ماهواره‌ای ترکیب شده باشد.

در حالی که شرکت‌ها برای فراهم کردن فناوری‌های مورد نیاز اصلی شبکه ۶G با نهادهای تحقیقاتی ارتباط برقرار کرده‌اند، محققان همچنین خواستار توسعه زودهنگام فناوری مرتبط با نسل ششم شبکه گوشی‌های موبایل هستند. انستیتوی تحقیقات الکترونیک و ارتباطات از راه دور (ETRI) ادعا می‌کند که در حال کار روی باند فرکانسی تراهرتز (THz) است که به طور بالقوه می‌تواند راهی برای تامین نیاز‌های ۶G فراهم کند.

در حال حاضر بسیاری از کشورهای دیگر از جمله اتحادیه اروپا و ایالات متحده نیز پروژها‌ی خود را با تمرکز روی توسعه شبکه ۶G اعلام کرده‌اند. همچنین پیش از این اعلام شده بود که چین تا سال ۲۰۳۰ قصد دارد شبکه ۶G راه‌اندازی کند که اکنون به نظر می‌رسد سرمایه دولت چین کمک زیادی به توسعه سریع‌تر آن خواهد کرد.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید