بازدید کننده 4184 سه شنبه 27 آبان 1399 گروه: عمومی چاپ

فناوری هر روز در حال پیشرفت است و بسیاری از دستگا‌‎ه‌هایی که امروز وجود دارند، نتیجه‌ی بهبود وسایلی هستند که سال‌ها پیش ساخته و به‌مرور‌زمان بهتر شده‌اند. دراین‌میان، هدفون‌ها نیز استثنا نیستند و تاکنون پیشرفت زیادی کرده‌اند. به‌تازگی گزارشی در فضای مجازی منتشر شده است که از ساخت دستگاهی خبر می‌دهد که ممکن است نیاز انسان‌ها به این گجت را کاملا از بین ببرد.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید از موسیقی یا فیلم شخصا لذت ببرید یا نمی‌خواهید صدای بلند دستگاهتان بقیه را اذیت کند، تنها روش برای انجام این کار استفاده از هدفون است. البته استفاده از هدفون برای طولانی‌مدت ممکن است شما را اذیت کند و باعث خستگی گوشتان شود. همچنین ممکن است هنگامی‌که از آن استفاده می‌کنید، متوجه اتفاقات اطرافتان نشوید؛ زیرا عموما هدفون‌ها از ورود صدای خارجی جلوگیری می‌کنند.

دستگاهی که موسیقی را مستقیم در سر پخش می‌کند

اخیرا شرکتی به‌نام Noveto Systems مشغول کار روی نوعی فناوری پرتو صدا است که صدا را بدون نیاز به هدفون از منبعی مستقیم به گوش کاربر می‌رساند. این فناوری باعث ایجاد فضای شخصی برای گوش‌دادن به صدای دلخواه می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد بدون استفاده از وسیله‌ی دیگری، در زاویه‌ای مشخص حریم خصوصی داشته باشد.

پرتو صدا می‌تواند جهش بزرگی در دنیای فناوری ایجاد کند؛ زمانی‌که دیگر نیازی نیست برای رسیدن به هدفی مشخص از وسایل محدود کمک بگیریم. این فناوری به انسان‌ها کمک می‌کند برخلاف تصوراتشان فکر و برای حل مسائل از رو‌ش‌های جدید استفاده کنند.

کارکنان خبرگزاری The Associated Press موفق شده‌اند این فناوری را تجربه کنند. براساس گفته‌ها آن‌ها‌، گوش‌دادن به موسیقی در این حالت به‌گونه‌ای است که گویی صدا از درون گوش پخش می‌شود و درعین‌حال، صدا از همه‌ی جهات شنیدنی است و همین مسئله آن را بسیار واقع‌گرایانه کرده.

پخش مستقیم موسیقی در سر

درحال‌حاضر، نمی‌توانیم درباره‌ی کیفیت صدای این فناوری صحبت یا آن را با دیگر وسایل پخش مانند هدفون یا بلندگو مقایسه کنیم؛ اما کاربردهای بالقوه‌ی مناسبی برای آن وجود دارد. برای مثال، می‌تواند به کارمندان اداری این امکان را بدهد تا از موسیقی در اتاق خود لذت ببرند، بدون اینکه تمرکز دیگر کارکنان خود را به‌هم بزنند. حتی در آینده ممکن است این فناوری به‌قدری توسعه پیدا کند که به افراد اجازه دهد بدون اینکه کسی صدای تلفن‌همراه آن‌ها را بشوند، در مکان‌های عمومی مانند مترو با استفاده از آن فیلم تماشا یا آهنگ گوش کنند.

دستگاه پخش مستقیم موسیقی  در سر

هنوز مشخص نیست که چه زمانی در آینده ممکن است استفاده‌ی تجاری از این فناوری را مشاهده کنیم؛ اما به‌نظر ایده‌ی بی‌نظیری برای جایگزینی هدفون‌ها است. البته باید به این موضوع نیز توجه کرد که استفاده از این فناوری می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای کاربر شود. برای مثال، تصور کنید که در خیابان در حال حرکت هستید و کسی متوجه نمی‌شود درواقع در حال گوش‌دادن به موسیقی هستید؛ زیرا هیچ دستگاه در گوش‌هایتان نیست. به‌احتمال زیاد اگر قرار باشد از این فناوری در دنیای واقعی استفاده شود، به همه‌ی این مسائل فکر خواهد شد.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب سایت بالسا درباره‌ی این فناوری جذاب چیست؟ آیا دوست دارید استفاده از آن را تجربه کنید؟


به اشتراک بگذارید