بازدید کننده 4535 جمعه 14 تیر 1398 گروه: عمومی چاپ

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تا پایان امسال 12 تاکسی هوایی راه اندازی خواهد شد و پیش از این نیز در استان های خراسان شمالی و هرمزگان نیز این نوع تاکسی ها راه اندازی شده بودند.

استفاده از تاکسی های هوایی موجب می شود تا دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته خلبانی بتوانند از مهارت های خود استفاده کرده و صرفا در حد تئوری و دانشگاهی آموزش نبینند؛ همچنین این اقدام موجب می شود تا فرودگاه های مراکز استان ها که حجم پروازی پایینی دارند دوباره فعال شده و مراکز استان های نزدیک از این طریق با یکدیگر در ارتباط باشند. این اقدام زمان جهت پروازهای پیش بینی نشده را کاهش می دهد زیرا که پروازهای برنامه ریزی شده، وقت زیادی از مسافران می گیرد و از قبل نیاز به برنامه ریزی دارد.

ظرفیت این تاکسی ها  چیزی در حدود 4 تا 10 نفر است و در آن ها از هواپیماهای سبک و فوق سبک جهت مسیرهای کوتاه استفاده می شود. او از اهمیت این صنعت در بخش های خدماتی، گردشگری و بازرسی خبر داد و اقدامات صورت گرفته تا به این لحظه را در این صنعت مناسب ندانست. تاکسی هوایی اصطلاحی برای هواپیماهای دربستی می باشد که مسافران می توانند جهت پرواز فوری تصمیم گرفته و در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد برسند.


به اشتراک بگذارید