بازدید کننده 246 دوشنبه 20 فروردین 1403 گروه: عمومی چاپ

تاکنون بحث ها و نگرانی های بسیاری در زمینه جایگزینی نیروی انسانی با هوش مصنوعی مطرح شده است. از طرفی پیشرفت روز افزون هوش مصنوعی باعث تشدید این نگرانی ها شده است. اکنون سه شرکت گوکل، مایکروسافت و سیسکو قصد دارند طی همکاری با دیگر شرکت های بزرگ فناوری با تشکیل یک گروه به بررسی تاثیر هوش مصنوعی روی مشاغل حوزه فناوری بپردازند.

سرپرستی این گروه بر عهده سیسکو خواهد بود. طبق اطلاعیه منتشر شده توسط این شرکت، شرکت های دیگر نظیر ای بی ام، اینتل، نزن افزار تجاری SAP و دیگر شرکت ها نیز در این بررسی همکاری خواهند داشت. به گفته سیسکو در این بررسی روی تولید گزارشی با هدف ایجاد بینش برای صاحبان کسب و کارها و کارکنان تمرکز خواهد شد. این شرکت قصد دارد وضعیت هوش مصنوعی و تاثیر آن روی ۵۶ نوع شغل موجود در این حوزه بررسی کند‌. اینکه چگونه این فناوری باعث تغییر این تعداد شغل میشود، برنامه اصلی سیسکو خواهد بود.

هوش مصنوعی باعث ایجاد تغییرات مهم در صنعت فناوری شده است. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها تلاش دارند تا به نوعی از منافع آن سود ببرند. سرمایه گذاری روی این فناوری توسط شرکت ها ادامه داشته و شرکت های بزرگ در حال رقابت با یکدیگر در این حوزه هستند. هنوز مشخص نیست تاثیر هوش مصنوعی روی شغل های این حوزه چگونه خواهد بود. اما بررسی سیسکو می تواند این موضوع را مشخص کند. البته هنوز نحوه عملکرد این گروه جدید توسط دیگر شرکت ها بیان نشده است. در برخی موارد شرکت ها با انجام بررسی و تشکیل گروه های مختلف قصد دارند موارد مورد بحث را تغییر داده و به نوعی از آنها سود ببرند. در هر صورت این گزارش ها در نهایت باعث اخراج هزاران کارمند از این شرکت ها شده است.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید