بازدید کننده 677 پنج شنبه 28 دی 1402 گروه: عمومی چاپ

در سال 2020 شکایتی علیه گوگل تنظیم شد که در آن ادعا شده بود مرورگر کروم در حالت ناشناس به‌صورت کامل از ردیابی کاربران جلوگیری نمی‌کند. حالا این شرکت با تغییر متن مربوط به سلب مسئولیت در حالت ناشناس یا همان Incognito، در این باره شفاف‌سازی کرده است.

پرونده شکایت تنظیم‌شده علیه گوگل، این شرکت را متهم می‌کند که فعالیت‌های کاربران در حالت ناشناس به‌صورت غیرقانونی ردیابی می‌شود ولی گوگل چنین اطلاعاتی را به کاربران خود توضیح نداده است. در نتیجه کاربران تصور می‌کنند در حالت Incognito به‌هیچ وجه ردیابی نمی‌شوند. گوگل در متن به‌روز‌شده این موضوع را به‌‌صورت دقیق‌تری توضیح داده است.

حالت Incognito

دلیل تغییر توضیحات حالت ناشناس (Incognito) چیست؟

در متن جدید توضیحات حالت ناشناس آمده است که سایر کاربرانی که از این دستگاه استفاده می‌کنند، فعالیت کاربر را نمی‌توانند ردیابی کنند ولی وب‌سایت‌هایی که توسط کاربر بازدید می‌شوند و سرویس‌های گوگل، امکان ردیابی کاربر را دارند. همچنین در توضیح مربوطه آمده است که دانلودها و بوکمارک‌ها و آیتم‌های Reading List ذخیره می‌شوند.

این در حالی است که در متن قبلی صفحه Incognito چنین توضیحی داده نشده بود و اصلا اشاره‌ای به این موضوع نشده بود که وب‌سایت‌هایی که توسط کاربر بازدید می‌شوند و همچنین سرویس‌های گوگل می‌توانند کاربر را ردیابی کنند. در واقع این جمله به توضیحات صفحه حالت ناشناس اضافه شده است.

حالت ناشناس (Incognito)

در واقع گوگل با به‌روزرسانی صفحه Incognito به این موضوع اشاره کرده است که فعالیت کاربر همچنان برای وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کند و برای ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی قابل ردیابی است. در واقع حالت ناشناس از عدم جمع‌آوری داده‌های کاربر توسط وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کند، سلب مسئولیت کرده است.

همانطور که گفته شد این تغییرات بعد از حل‌وفصل پرونده شکایت گروهی علیه گوگل درباره عدم شفافیت، انجام شده است. حالا با توضیحات مربوط به سلب مسئولیت گوگل، کاربران می‌دانند وقتی از حالت ناشناس استفاده می‌کنند، داده‌های آن‌ها توسط وب‌سایت بازدیدشده جمع آوری می‌شود.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید