بازدید کننده 770 یکشنبه 17 دی 1402 گروه: عمومی چاپ

از زمان محبوب‌ شدن چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT، بحث‌های زیادی در مورد استفاده‌ی این پلتفرم‌ها از محتوای متفرقه و غیراختصاصی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بدون پرداخت هزینه و مجوز رسمی، وجود داشته است.

بر اساس گزارش وب‌سایت اینفورمیشن، اپل نیز در حال مذاکره با ناشران مطرح دنیا برای گرفتن مجوز استفاده از مقالات این خبرگزاری‌‌ها به‌منظور آموزش هوش مصنوعی خود است. به نظر می‌رسد که OpenAI تصمیم مشابهی گرفته تا با پرداخت پول، از خطر شکایت ناشران جلوگیری کند.

تصمیم OpenAI به‌خاطر شکایت نیویورک تایمز از این شرکت و مایکروسافت به‌دلیل نقض کپی‌رایت است. نیویورک تایمز ادعا می‌کند که هر دو شرکت از مقالات نه‌تنها برای مقاصد تجاری، بلکه برای رقابت مستقیم با محتوای اصلی استفاده می‌کنند.

OpenAI با تعدادی از رسانه‌های مطرح تماس گرفته و به‌دنبال توافقی برای گرفتن مجوز مقالات خبری آن‌ها است. با این مجوز، OpenAI انتظار دارد با استفاده از مقالات خبری، هوش مصنوعی خود را با اطلاعات قابل اعتمادتر آموزش دهد و به مشکل حقوقی نیز برنخورد.

شرکت OpenAI بین ۱ تا ۵ میلیون دلار به نشریات مهم پیشنهاد داده و این در مقابل پیشنهاد ۵۰ میلیون دلاری اپل به نشریات، بسیار ناچیز است.

هنوز مشخص نیست که آیا OpenAI در مذاکرات موفق بوده است یا خیر، اما با توجه به مقدار پولی که اپل به نشریات پیشنهاد کرده است، می‌توان پیش‌بینی کرد که شانس اپل برای دستیابی به توافقات نسبت به OpenAI بسیار بیشتر باشد.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید