بازدید کننده 1175 سه شنبه 21 آذر 1402 گروه: عمومی چاپ

یکی از این سرورها، سرور مجازی یا vps است. اگر می‌خواهید از سرور مجازی برای‌ بهبود عملکرد وب‌سایت خود استفاده کنید، باید به سهولت استفاده، پشتیبانی مناسب و عملکرد مطلوب آن توجه کنید. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب به معرفی بهترین سرور مجازی و نکاتی که هنگام انتخاب آن باید توجه کنید، می‌پردازیم پس تا انتهای‌ مطلب با ما همراه باشید.

انواع vps از نظر نحوه مدیریت سرور

در واقع، vps مخفف عبارت Virtual Private server است و به معنی سرور خصوصی مجازی است. Vps نسل جدید سرورها و هاست‌های اشتراکی است و با استفاده از آن‌ها، سهم معینی از منابع یک سرور را در محیطی ایزوله در اختیار شما است.

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات vps مانند هاست‌ایران، با طی کردن مراحل مجازی‌سازی، این سرورها را تولید و در اختیار شما قرار می‌دهند. ارائه vps باعث رفع بسیاری از مشکلات موجود در هاست‌های‌ اشتراکی شده‌است و به‌ عنوان بهترین سرور شناخته می‌شود. از نظر مدیریت سرور، دو نوع vps وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

Vps مدیریت شده

در vps مدیریت‌ شده، دسترسی شما به سرور محدود است و ارائه‌دهنده سرور اغلب اقدامات فنی را انجام می‌دهد. Vps مدیریت شده برای استارت‌آپ‌ها و کسانی که دانش لازم برای استفاده از این سرورها را ندارد، بسیار مفید است.

Vps مدیریت نشده

در vps مدیریت نشده، دسترسی شما به سرور نامحدود است. در این vps، امکان دسترسی به Root و نصب سیستم‌عامل روی سرور را خواهید داشت. در vps مدیریت نشده، ارائه‌دهنده تنها مسئولیت راه‌اندازی سرور را برعهده دارد و پشتیبانی فنی‌ ارائه نمی‌شود. استفاده از این نوع vps برای شرکت‌هایی که ادمین سرور دارند و برای توسعه‌دهنگان وب مناسب است.

مزایای خرید vps

امروزه، خدمات هاستینگ vps پیشرفت چشمگیری داشته‌است. هزینه‌های مربوط به این سرورها کاهش یافته و رسیدگی به آن ساده‌تر شده‌است. Vps می‌تواند برای مقاصد مختلفی، مفید واقع شود. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های vps، عملکرد بهینه وب‌سایت است که موتورهای جستجو به‌ دنبال آن هستند. Vps مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مقیاس‌پذیری پیشرفته

اگر به‌تازگی کسب‌و‌کار خود را راه‌اندازی کرده‌اید، نیازی به سرور با منابع زیاد نخواهید داشت؛ اما زمانی که بازدیدکنندگان سایت‌تان افزایش‌ پیدا کند، باید منابع سرور را ارتقا دهید. در واقع در ابتدای کارتان، با انتخاب سرور مجازی، هزینه کمی را صرف‌ می‌کنید و زمانی که به منابع بیشتر نیاز پیدا می‌کنید، می‌توانید سرورتان را ارتقا دهید.

کنترل کامل

زمانی که می‌خواهید جزئیات کوچک را روی سایت خود سفارشی کنید، انتخاب vps می‌تواند بهترین سرور شما باشد. از آن‌جایی که در سرورهای اشتراکی، دسترسی محدودی به گزینه‌های‌ مدیریت سرور وجود دارد، بهره‌گیری از سرور مجازی می‌تواند گزینه مناسبی برای‌ شما باشد.

اگر به منابع پرقدرت برای درخشیدن در‌ کسب‌‌و‌کار اینترنتی خود نیاز دارید، خرید سرور اختصاصی ایران می‌تواند پله موفقیت سایت شما باشد‌.

امنیت سرور

امنیت بالای vps باعث شده‌است تا انتخاب‌ مناسبی برای وب‌سایت‌هایی با اطلاعات حیاتی باشد. محیط وب‌سایت پس از استفاده از vps ایزوله می‌شود و در برابر حملات خارجی نفوذناپذیر است. پس با سرورهای مجازی هاست ایران بدون هیچ دغدغه‌ امنیتی برای موفقیت خود برنامه‌ریزی کنید!

مهم‌ترین معیارهای انتخاب‌ بهترین سرور مجازی

اکنون که فهمیدیم سرور مجازی‌ چیست و چه مزایایی دارد، باید توانایی انتخاب‌ بهترین سرور مجازی را داشته‌ باشیم. سرور‌های مجازی ارائه‌دهندگان زیادی در خارج و داخل ایران دارد؛ اما برای انتخاب بهترین سرور مجازی بهتر است معیارهایی را مدنظر قرار دهید.

آپ‌تایم سرور

یکی‌ از مهم‌ترین معیارهای انتخاب سرور مجازی، آپ‌تایم است‌. آپ‌تایم به‌‌صورت درصد بیان می‌شود؛ به‌ عنوان مثال اگر در اطلاعات یک هاست عدد ۹۹ برای آپ‌تایم نوشته شده‌باشد، بدین‌ معنی است که سرور در یک دوره یک ماهه، ممکن است به‌مدت هفت ساعت و به صورت منقطع، از دسترس خارج شود. هرچه زمان آپ‌تایم کمتر باشد، به‌ همان‌اندازه وب‌سایت مطمئن‌تری خواهید داشت.

سرعت سرور

معیار بعدی که در انتخاب بهترین سرور مجازی باید به آن توجه کنید، سرعت سرور است. به مدت‌ زمانی‌ که سرور برای پاسخ‌دهی به درخواست کاربر نیاز دارد، سرعت سرور گفته می‌شود. در واقع، هرچه سرور زمان کمتری برای پاسخ دادن نیاز داشته‌باشد، سرعت بالاتری دارد.

سرعت سرور تاثیر زیادی در‌ سئو سایت دارد؛ بنابراین نباید هنگام انتخاب سرور از آن چشم‌پوشی کرد. توجه کنید که افزایش سرعت سرور امکان‌پذیر نیست و این موضوع به میزبان وب مربوط است.

مدیریت شده یا مدیریت نشده بودن سرور

در قسمت‌های بالاتر، درباره مدیریت شده یا مدیریت نشده بودن سرور صحبت کردیم؛ این معیار را باید با توجه به فعالیت و میزان دانش خود مدنظر قرار دهید تا در استفاده از vps به مشکل نخورید.

هزینه

هزینه‌های‌ مربوط به vps نسبت به گذشته کاهش یافته‌است اما همچنان یکی از مهم‌ترین معیارها هنگام خرید vps محسوب‌ می‌شود. هنگام انتخاب vps، به تناسب امکاناتی که دریافت می‌کنید، هزینه می‌پردازید. باید دقت کنید که امکانات دریافتی، ارزش هزینه پرداختی را داشته‌باشد.

هنگام مقایسه قیمت‌ها مراقب قیمت‌های بسیار پایین باشید، هیچ دلیلی وجود ندارد که ارائه‌دهنده‌ای، قیمت بسیار پایین‌تری از دیگر رقبا داشته‌باشد.

سیستم پشتیبانی مشتریان

یکی از معیارهای‌ مهم هنگام خرید vps، سیستم پشتیبانی مشتریان است. هنگامی که در استفاده از سرور با مشکل مواجه می‌شوید یا سرور مجازی شما دچار نقص فنی می‌شود، وب‌سایت شما از دسترس خارج خواهد شد. در این مواقع باید مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شود؛ این کار بر‌عهده تیم پشتیبانی سرور است. بنابراین توجه به خدمات مشتریان را فراموش نکنید.

بک‌آپ‌گیری

در انتخاب نوع سرور باید تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات قرار گرفته روی سرور را نیز مدنظر قرار دهید. اغلب ارائه‌دهنگان سرور مجازی، پشتیبان‌گیری خودکار را ارائه می‌دهند. با این حال ممکن است تفاوت در تعداد دفعات پشتیبان‌گیری، فاصله زمانی، امکانات برنامه‌ریزی سفارشی برای گرفتن بک‌آپ و… وجود داشته‌باشد.

امنیت و حفظ اطلاعات سرور

سرورهای مجازی از نظر امنیت، مناسب هستند. اما میزان امنیت در میان ارائه‌دهنگان مختلف سرورها، متفاوت است. به‌عنوان مثال اگر سرور شما با فناوری cloud ارائه‌ شده‌باشد، امنیت بسیار بالایی خواهد داشت. سرور اختصاصی ایران یک سرور ابر واقعی است که با بهترین کیفیت و قیمت توسط هاست‌ایران ارائه می‌شود. اگر کاربران سایت شما عمدتا ایرانی هستند، خرید vps ایران را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید