بازدید کننده 1058 یکشنبه 23 مهر 1402 گروه: عمومی چاپ

طی اعلام یک موسسه تحقیقاتی ۵ سال دیگر گوشی‌هایی مجهز به نمایشگر خود ترمیم شونده به بازار عرضه می‌شود.

یک موسسه تحقیقاتی با نام CCS Insight گزارشی را ارائه کرده است که نشان می‌دهد تا سال ۲۰۲۸ کاربران می‌توانند از گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای خود ترمیم شونده استفاده کنند. البته در این گزارش به قیمت این گوشی‌ها اشاره‌ای نشده است.

کارشناسان این موسسه تحقیقاتی اعلام کردند ساخت نمایشگر خود ترمیم شونده که از طریق پوشش نانو روی صفحه نمایش ایجاد خواهد شد پس از خراش برداشتن شروع به ایجاد ماده جدیدی می‌کند که طی واکنش با هوا امکان ترمیم ناحیه آسیب دیده را به وجود می‌آورد.

‏CCS Insight در مصاحبه جدیدی اعلام کرد موضوع بحث به حوزه علمی تخیلی ارتباطی نداشته و کاملاً عملی خواهد بود. بزرگترین چالش این موضوع برآورده کردن و تعیین درست انتظارات است. او در این مورد گفته است در این ترمیم تنها خط و خش‌ها برطرف شده و منظور از آن سالم شدن نمایشگرهای شکسته نخواهد بود.

چندین گوشی ساز به استفاده از این فناوری در محصولات آینده خود اشاره کرده‌اند. عنوان مثال موتورولا پتنتی را مجهز به نمایشگر با قابلیت ترمیم خودکار ثبت کرده است. در این پتنت عنوان شد با کمک ماده ویژه می‌توان شکستگی‌ها را با کمک حرارت در نمایشگر برطرف کرد. اپل نیز برای آیفون‌های تا شدنی چنین فناوری را در پتنت خود به کار برده است.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید