بازدید کننده 1343 دوشنبه 22 خرداد 1402 گروه: عمومی چاپ

پژوهشگران موسسه ETH در زوریخ با همکاری موسسه داده های علمی سوئیس توانستند PassGPT را خلق کنند. این مدل می تواند با حدس گذرواژه ها، ایمنی آنها را افزایش دهد. همچنین با کمک آن تولید گذرواژه های مستحکم تر میسر خواهد شد. از مهمترین نوآوری این مدل عملکرد منحصر بفرد آن است.

مدل PassGPT برای حدی گذرواژه از استراتژی جدیدی استفاده می کند. این مدل برای ساخت گذرواژه از روش حرف به حرف استفاده می کند. تا در نهایت پیچیده ترین رمزها را خواهد یافت. آموزش آن نیز بر اساس میلیون ها رمز عبور فاش شده انجام گرفته است.

خالق این مدل از هوش مصنوعی با نام حاوی راندو، در مورد آن می گوید: این مدل نسبت به مدل های قبلی دارای ۲۰ درصد بهبود است. همچنین با کمک آن تولید رمزهای منحصر بفرد ممکن میشود.

این مدل می تواند الگوهای استفاده شده در سرویس های تشخیص استحکام رمز عبور را نیز کشف کند‌. طبق توضیح راندو ابزارهای مبتنی بر فرهنگ لغت به سختی می توانند رمزهای عبور غیرانگلیسی را حدس بزنند. اما PassGPT می تواند الگوی مورد نظر را در تمامی زبان ها آموزش ببیند. این مدل از هوش مصنوعی نشان دهنده توانایی های این فناوری در حوزه های دیگر است. امکان استفاده از این مدل ها با آموزش داده های گوناگون میسر خواهد بود.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید