بازدید کننده 1645 چهار شنبه 9 فروردین 1402 گروه: عمومی چاپ

گوگل مشغول انتشار به‌روزرسانی جدیدی برای مرورگر خود است که در آن، حالت مطالعه به کروم دسکتاپ و کروم اواس خواهد آمد. این ویژگی در سال گذشته برای نسخه اندروید مروگر گوگل عرضه شده بود و اکنون نوبت حضور آن در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها رسیده است.

حالت مطالعه گوگل کروم چگونه است؟

کاربران به لطف ویژگی جدید مرورگر گوگل می‌توانند ستونی مجزا از محتوای صفحات وب را در قالب یک پنل جانبی مشاهده کنند. گفته می‌شود که این قابلیت برای دانش‌آموزانی که مبتلا به بیش‌فعالی (ADHD) و خوانش‌پریشی هستند، مفید خواهد بود. برای دسترسی به آن می‌توان از منوی کشویی قرار گرفته در گوشه بالایی صفحه استفاده کرد که پذیرای آیکون بوک‌مارک‌ها و لیست مطالعه نیز هست.

حالت مطالعه گوگل کروم چگونه است؟

در حالت مطالعه کروم، المان‌های گرافیکی مثل تصاویر و ویدیوها از محتوا حذف می‌شوند تا کاربر تمرکز بیشتری روی متن داشته باشد. همچنین امکان شخصی‌سازی مواردی مثل فونت متن، اندازه حروف، چینش کلمات، فاصله و رنگ آن‌ها نیز وجود خواهد داشت. شایان ذکر است که برای دسترسی به قابلیت گفته شده، باید مرورگر یا سیستم‌عامل کروم اواس را به نسخه M114 یا جدیدتر آپدیت کنید.

از دیگر امکانات جدید معرفی‌شده توسط گوگل می‌توان به تشخیص خودکار بلندکردن دست در سرویس گوگل میت اشاره کرد که مبتنی بر هوش مصنوعی است، اما در ماه‌های آتی به‌صورت عمومی قابل‌استفاده خواهد بود. گوگل در نظر دارد به‌زودی امکانی را هم برای مدیریت و کنترل همزمان فایل‌ها توسط دو ارائه‌دهنده در اختیار کاربران قرار دهد.

حالت مطالعه گوگل کروم

سرویس Classroom هم ویژگی جدیدی برای ارائه سؤالات تعاملی به همراه خواهد داشت که در حین پخش ویدیوهای یوتوب از دانش‌آموزان پرسیده می‌شوند، اما تنها برای زبان‌های محدودی مثل انگلیسی، اسپانیایی و ژاپنی در دسترس خواهد بود.

گوگل اعلام کرده است که امکاناتی را هم برای تبدیل محتوای آموزشی به تکالیف تعاملی و شخصی‌سازی‌شده توسط هوش مصنوعی در دسترس معلمان می‌گذارد. این ویژگی تنها برای زبان انگلیسی در نظر گرفته شده است و دسترسی به آن از هفته‌های آینده آغاز خواهد شد. سرویس Screencast نیز که برای ضبط و به‌اشتراک‌گذاری جلسات آموزشی کاربرد دارد، به قابلیت‌های جدیدی مجهز شده است.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد حالت مطالعه کروم چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید