بازدید کننده 2605 دوشنبه 16 آبان 1401 گروه: عمومی چاپ

مشکل ایجاد شده در زمان محدودیت ها

با اعمال محدودیت ها بر روی اینترنت یکی از مشکلات اساسی که برای بیشتر سایت‌های وردپرسی که در هاست‌های سرور ایران قرار دارند پیش می‌آید، کند شدن شدید پنل کاربری است. علت اصلی این امر برقرار نشدن ارتباط بین پلاگین‌ها و قالب‌های وبسایت با سرور است و به دلیل اینکه صفحات پنل کاربری مداوم در حال بروزرسانی هستند، درخواست هایی از سمت سرور برای این پلاگین ها فرستاده می‌شود و با عدم پاسخ مواجه می‌شوند که این امر به طولانی شدن لود شدن صفحات می‌انجامد.

راه حل

بهترین روش برای کارکردن با پنل کاربری بدون مشکل کندی شدید که می‌توان در این مدت زمان به کار گرفت بستن درخواست ها یا ریکوئست هایی است که از سمت پلاگین ها و یا قالب برای سایت های مبدا فرستاده می‌شود که راه حلی بسیار ساده دارد. ابتدا یک افزونه ( افزونه query monitor) برای تست درخواست ها و زمان لودینگ صفحات بر روی پنل کاربری وبسایت خود نصب می‌کنیم. اگر در مخزن وردپرس به این پلاگین دسترسی نداشتیم (به علت محدودیت ها مخزن وردپرس) از سایت وردپرس (www.wordpress.org) پلاگین را دانلود کرده و در هاست وبسایت و پوشه پلاگین قرار می‌دهیم. سپس با تست گرفتن صفحه لود پنل کاربری می‌توانیم درخواست های http که جواب نمی‌دهند را به همراه مدت لودینگ هر یک، ببینیم. سپس وارد پنل هاست خود می‌شویم و فایل wp-config.php را ویرایش کرده و دو خط کد زیر را در فایل اضافه مینماییم.

 

;define( ‘WP_HTTP_BLOCK_EXTERNAL’, TRUE

;define( ‘WP_ACCESSIBLE_HOSTS’, ‘mihanwp.com, wordpress.org’ )

 

خط اول این کد تمام درخواست های http خارجی را مسدود می‌کند، در خط دوم می‌توانیم به صورت دستی بعضی از درخواست های http را برای وبسایت باز کنیم. فقط کافی است در اینجا آدرس وبسایت های مورد نظر را در انتهای کد (example.com) وارد نماییم.

با ذخیره تغییرات، حال اگر مدت زمان لودینگ پیشخوان وردپرس و سایر صفحات پنل کاربری را بررسی نماییم با بسته شدن درخواست های خارجی http سرعت لود ما بسیار بهتر خواهد شد.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید