بازدید کننده 2189 شنبه 30 مهر 1401 گروه: عمومی چاپ

شورای استخراج بیت کوین BMC در گزارش سه ماهه سوم سال میلادی خود اعلام کرد میزان مصرف انرژی برای استخراج حدود 41 درصد افزایش داشته است.

طبق داده های بدست آمده مصرف انرژی در استخراج بیت کوین ۴۱ درصد افزایش داشته است. این در حالیست که اتحادیه اروپا اوایل امسال محدودیت های را در این مورد اعمال کرده بود. احتمال دارد این افزایش مصرغچف انرژی برای استخراج با تصویب قوانین سخت گیرانه تری با هدف کاهش اثرات زیست محیطی همراه شود.

داده های بدست آمده در این گزارش مربوط به ۵۱ شرکت بزرگ استخراج بیت کوین در جهان است. در این گزارش آمده است استخراج بیت کوین پس از انرژی مصرفی مربوط به بازی های کامپیوتری در رتبه دوم قرار دارد و سهم آن حدود ۰.۱۶ درصد از کل انرژی تولیدی جهانی است. از نظر انتشار کربن نیز استخراج بیت کوین ۰.۱۰ درصد را به خود اختصاص می دهد که به گفته شورای استخراج بیت کوین رقم ناچیزی بشمار می رود.

همزمان با مصرف انرژی بیشتر، تولید بلوک ها کمتر و فشار قیمت نیز نزولی شده است. بطوری که در سه ماهه سوم هش ریت شبکه ۸.۳۴ درصد افزایش داشته است. در این بین فعالان محیط زیست نیز فشار مضاعفی بر ماینرهای بیت کوین دارند، زیرا مصرف برق آن برای محیط زیست مضر است. برا این است اتحادیه اروپا اسنادی را در رابطه با نظارت دقیق بر فعالیت استخراج ارزها و اثرات آن روی محیط زیست منتشر کرد.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید