بازدید کننده 2231 دوشنبه 23 خرداد 1401 گروه: عمومی چاپ

اکنون کاربران سرویس نقشه های گوگل می‌توانند با استفاده از آن کیفیت هوای اطراف خود را ردیابی کنند.

طبق اعلام رسمی گوگل در وبلاگ خود از این پس قابلیت ردیابی کیفیت هوای اطراف کاربران توسط سرویس نقشه های گوگل امکان پذیر خواهد بود.

به این ترتیب افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند می توانند از این ویژگی بسیار کاربردی استفاده کنند. این ویژگی در گوگل مپ هم اکنون برای کاربران اندروید در ایالات متحده عرضه شده است. سرویس نقشه های گوگل با کمک این قابلیت اکنون اطلاعات دقیقی از کیفیت هوا ارائه خواهد کرد که می تواند به هوای دود آلود یا بد یا بسیارتمیز اشاره کند. علاوه بر آن اطلاعاتی مانند شاخص کیفیت هوا و یا داده های مربوط به فعالیت های خارج از منزل همراه با بروزرسانی اطلاعات نشان داده میشود.

 امکان ردیابی کیفیت هوا در سرویس نقشه های گوگل فراهم شد

در این قابلیت کیفیت هوای سبز به صورت نمادی در سمت راست و در کنار نماد حمل و نقل عمومی و اطلاعات کووید-۱۹ و آتش سوزی ها قرار دارد. داده های مربوط به آن نیز از سازمانهای دولتی مانند آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) دریافت می شود. کاربر به راحتی می تواند با ضربه زدن روی دکمه واقع در گوشه سمت راست بالا لایه کیفیت هوا را به نقشه اضافه کرده و سپس کیفیت هوا را در بخش‌های مربوط به آن نقشه مشاهده کند. کاربران ایالات متحده نیز می توانند در ماه‌های آینده داده‌های مربوط به هوای دود آلود را که از اداره ملی اقیانوسی و جوی به دست آمده است در جستجوی گوگل دریافت کنند.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید