بازدید کننده 2730 شنبه 4 دی 1400 گروه: عمومی چاپ

تصور کنید رستورانی در آن سوی کره زمین غذایی طبخ کرده و کاربری در این سوی کره زمین بتواند با لیس زدن نمایشگر دستگاه در خانه، طعم آن را بچشد.

ده نوع طعم مختلف روی نمایشگر اسپری می‌شود تا بیننده بتواند طعم آنها را تشخیص بدهد. پروفسور هومی میاشیتا از دانشگاه میجی می‌گوید این تلویزیون می‌تواند برای آموزش از راه دور آشپزها به کار گرفته شود. اگر این تلویزیون به تولید تجاری خود برسد احتمالا قیمت آن ۸۷۵ دلار خواهد بود. هدف این تلویزیون، محقق کردن تجربه‌ای مثل غذا خوردن در رستورانی آن سوی دنیا است با اینکه فرد در خانه خود نشسته است.

ساخت نمایشگر تلویزیونی که مزه کردن طعم غذا را ممکن می‌کند

پروفسور میاشیتا در حال مذاکره با شرکت‌ها است تا درباره کاربردهای احتمالی این تکنولوژی جدید و تجربه مزه‌ها در خانه صحبت کند. او دنیایی را تصور می‌کند که در آن می‌توان مزه‌ها را دانلود کرد. علاوه بر این، پروفسور میاشیتا فکر می‌کند که در زمان همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ این تکنولوژی می‌تواند راه ارتباطی مردم با دنیای بیرون باشد.

با این حال، مردم در توییتر به این خبر واکنش نشان دادند و برخی هم می‌گویند که فکر نمی‌کنند این تکنولوژی در دوران کرونا پیشرفتی محسوب شود.

در گذشته، پروفسور میاشیتا و دانشجویانش دستگاه‌هایی تولید کردند که می‌تواند مزه‌ها را بازسازی کند و یکی از آن‌ها چنگالی است که می‌تواند مزه غذا را بیشتر کند. دانشجویان نمونه‌های اولیه این دستگاه‌ها را به برخی از روزنامه‌نگاران نشان دادند. یکی از آن‌ها ماشینی بود که وقتی دانشجویی به آن گفت که «شکلات شیرین» می‌خواهم، ماده‌ای روی فیلمی پلاستیکی اسپری شد که مزه شکلات شیری می‌داد.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ این مطلب تا چه میزان برای شما مفید بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید