بازدید کننده 2952 یکشنبه 23 آبان 1400 گروه: عمومی چاپ

در ادامه مقاله بررسی می کنیم گه چگونه سارقان با استفاده از اطلاعات شما برایتان دردسر درست می کنند.

کلاهبرداری از طریق حساب اجاره ای صرافی ها

اگر با قوانین آشنایی داشته باشید می دانید که اگر شخصی به حساب بانکی شما دسترسی داشته باشد و از حساب شما به حساب خودش پول انتقال دهد شما می توانید از او شکایت کنید و از طریق پلیس فتا فرد مشمول پیگرد قانونی قرار می گیرد. کلاهبرداران حرفه ای هیچگاه پول را به حساب خودشان انتقال نمی دهند چرا که مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند. حالا سوال اصلی اینجا است که کلاهبرداران چگونه بدون افشای اطلاعات هویتی به پولشویی و کلاهبرداری می پردازند؟

همانطور که ذکر شد کلاهبرداران پول ها را به حساب خود انتقال نمی دهند تا رد پایی از خود بر جایی نگذارند. یکی از ترفند‌هایی که به کار می‌برند حساب اجاره ای است. به این شکل که با استفاده از حساب افراد بی اطلاع به نقل و انتقال پول می پردازند. در صفحات مجازی آگهی های شغلی منتشر می کنند که با در اختیار گذاشتن اطلاعات حسابتان حقوق یا سود دریافت کنید! به این ترفند حساب اجاره ای گفته می شود. نیازی هم به وجود پول در حسابتان نیست و آن ها صرفا اطلاعات حساب یعنی شماره حساب و رمز عبور شما را می خواهند. در ادامه از شما می خواهند که در یکی از صرافی های ارز دیجیتال حساب باز کرده و احراز هویت کنید. در مقابل به حساب شما مبلغی را به عنوان پاداش واریز می‌کنند. شاید بپرسید خوب این اطلاعات به چه درد آن ها می خورد؟

کلاهبرداری از طریق حساب اجاره ای صرافی ها

تراکنش های ناشناس ارز های دیجیتال

باید بدانید که در ارزهای دیجیتال تراکنش ها نیمه ناشناس هستند. به این شکل که افراد برای خرید و فروش نیاز به احراز هویت دارند یعنی مشخص است که چه کسی چه مقدار ارز خریداری کرده ولی مشخص نیست که این ارز دیجیتال برای چه کسی ارسال شده است! حال کلاهبرداران از این موضوع سوء استفاده می کنند. همانطور که گفته شد آن ها اطلاعات حساب شما را گرفته و به شما می گویند که در یک صرافی ثبت نام کرده و احراز هویت کنید. اکنون پول های دزدیده شده و یا سرقتی را به حساب بانکی شما منتقل می کنند. در ادامه با استفاده از حساب صرافی ارز دیجیتال شما، پول ها را از حساب شما برداشت و ارز دیجیتال خریداری می کنند. این ارز های خریداری شده به کیف پول های کلاهبرداران منتقل می شود و همانطور که اشاره شد آدرس کیف پول افراد ناشناس و غیر قابل رد گیری است. پس با این حساب مراجع قانونی چه کسی را مسئول و مجرم می دانند؟

مجازات اجاره دهندگان حساب!

پس از گذشت چند روز افرادی که طعمه دزدان می‌شوند و کارت های بانکی آنها خالی شده است نزد پلیس فتا رفته و شکایت می کنند، اما از چه کسی شکایت می کنند؟ از همان شخصی که پول های آنها به حساب او واریز شده است! بنابراین از آنجا که کارت بانکی این افراد مورد سوء استفاده قرار گرفته و مبالغی از آن به حساب شما واریز شده است، پلیس فتا شما را بعنوان متهم اصلی میشناسد و علاوه بر اینکه باید خسارت مالی تمام قربانیان پرونده را پرداخت کنید، از جنبه کیفری نیز مورد پیگرد قانونی قرار خواهید گرفت که حتی می‌تواند به حکم زندان ختم شود.

مجازات اجاره دهندگان حساب

نتیجه گیری

متوجه شدید که کلاهبرداران با هزاران شگرد مختلف پول های دزدی را برداشته و فرار می کنند. در نتیجه افرادی که حساب های خود را اجاره داده اند مقصر شناخته شده و درگیر مشکلات قضایی و گاها زندان می شوند! پس توصیه اکید ما به شما این است که به هیچ عنوان اطلاعات حساب بانکی یا هر صرافی که دارید را در اختیار دیگران قرار ندهید زیرا عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ این مطلب تا چه میزان برای شما مفید بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید