بازدید کننده 2950 یکشنبه 3 مرداد 1400 گروه: عمومی چاپ

دلیل اصلی بوی بد دهان تولید سولفید هیدروژن از طریق باکتری‌های دهانی است که در نهایت به بوی بد دهان منجر می‌شود. دستگاه کوچک ساخته شده توسط محققان کره ای قابلیت تشخیص سولفید هیدروژن را دارد که عامل اصلی بوی بد دهان محسوب می شود.

البته بوی بد دهان به خودی خود به وجود نمی آید و در اکثر مواقع می تواند با مشکلات دندان مرتبط باشد. از طرفی حسگر ساخته شده می تواند با بررسی میزان سولفید هیدروژن در نفس انسان و تشخیص بوی بد نظارت بر بیماری های دندانی را به وجود بیاورد. این ماده در مقدار بسیار کم در بدن تولید شده و توسط برخی باکتری های موجود بر روی زبان از بین می رود.

پیش از این برای اندازه گیری مقدار سولفید هیدروژن در بدن از دستگاه‌های گران قیمت آزمایشگاهی استفاده می‌شد و شخص باید مقدار زیادی هوای بازدم را روی این ابزار ها آزمایش میکرد. هدف اصلی محققان ساخت یک دستگاه کوچک و بند انگشتی است تا بتوانند در زمانی اندک علت بوی بد دهان را تجزیه و تحلیل کنند.

در این آزمایش از الیاف فوق العاده ریز متشکل از نانوذرات سدیم‌کلرید و پلاتین مخلوط شده با تنگستن استفاده شد. پس از آن با روش الکتروریسی آن را به فرم اکسید فلز تبدیل کرده و قطر آن به یک نانومتر رسیده است. این فلز واکنش سریع در مواجهه با سولفید هیدروژن داشته است. این نمونه با الکترودهای طلا پوشانده شده و حسگر گاز، رطوبت و دما و فشار نیز به آن اضافه شد. دستگاه ساخته شده در ۸۶ درصد از موقعیت ها موفق عمل کرده بود.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید