بازدید کننده 3340 چهار شنبه 2 تیر 1400 گروه: عمومی چاپ

مستندات مربوط به پتنت ثبت شده شیائومی نشان می‌دهد چینی‌ها روی فناوری شارژ سریع از طریق صدا با نام «Sound Charging» کار می‌کنند. این پتنت در اداره مالکیت معنوی چین (CNIPA) ثبت شده است. بی‌شک چنین فناوری می‌تواند بسیار متفاوت و البته هیجان‌انگیز باشد.

تاکنون پتنت‌های مختلفی در مورد فناوری شارژ سریع به ثبت رسیده ولی این راهکار ابتکاری و خلاقانه تفاوت زیادی با بقیه آنها دارد. با وجودی که توسعه چنین فناوری ممکن است سال‌ها زمان ببرد تا به واقعیت تبدیل شود، اما ایده پشت آن بسیار جالب توجه است. در مستندات مربوط به پتنت به این موضوع اشاره شده که دستگاه‌های مجهز به فناوری شارژ سریع از طریق صدا، مجهز به ابزاری خواهند شد که می‌تواند صدا را در قالب انرژی ذخیره کند.

در واقع این ابزار صدا را جمع‌آوری می‌کند و انرژی صوت را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند که از این انرژی می‌توان برای شارژ دستگاه‌ استفاده کرد. در واقع امواج صوتی ابتدا به ارتعاش مکانیکی تبدیل می‌شوند، سپس جریان متناوب تولید شده به جریان مستقیم تبدیل می‌شود. در این صورت می‌توان از این انرژی تبدیل شده برای شارژ دستگاه بدون نیاز به پریز برق استفاده کرد.

برخی فعالان بازار بعد از انتشار این خبر، فناوری توصیف شده توسط شیائومی را بلندپروازانه خواندند. این افراد می‌گویند چنین فناوری در خوشبینانه‌ترین حالت در ابتدای راه قرار دارد و زمانی زیادی لازم است تا با تلاش مستمر بتوان چنین ایده‌ای را در واقعیت اجرایی کرد و به حالت تجاری درآورد.

حال باید منتظر ماند و دید شیائومی می‌تواند ایده خلاقانه خود را در عمل به اجرا درآورد یا این ایده در حد پتنت ثبت شده باقی خواهد ماند.

دیدگاه شما کاربران گروه طراحی وب بالسا در طراحی وب سایت در شیراز در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید


به اشتراک بگذارید