بازدید کننده 4174 شنبه 31 خرداد 1399 گروه: عمومی چاپ

این ویژگی در «کرومیوم گریت» به عنوان «Segment Heap» معرفی شده که قابلیتی مخصوص ویندوز است. این ویژگی جایگزین «Legacy Heap» از بروزرسانی می ۲۰۲۰ (20H1) ویندوز ۱۰ شده است. به گفته مایکروسافت، این ویژگی برای برنامه‌های Win32 شامل کروم کارایی دارد. این ویژگی بصورت پیش‌فرض در ویندوز برای بارهای سرور تنظیم شده است.

بنابر اسناد منتشر شده، این ویژگی باتوجه به دستگاه عملکرد متفاوتی دارد، اما بیشترین تاثیر آن روی فرایندهای چند هسته‌ای خواهد بود. در برخی تست‌ها مشخص شده که سوئیچ به Segment Heap باعث صرفه‌جویی ۲۰۰ مگابایتی رم در مرورگر کروم شده است، البته این عدد پیش از مشارکت مستقیم تیم مایکروسافت بوده است.

این ویژگی باعث صرفه‌جویی ۲۷ درصدی رم در زمان استفاده از اج مبتنی بر کرومیوم در ویندوز ۱۰ می‌شود. این قابلیت با توجه به مرورگر، فرایندهای شبکه‌ و همچنین دستگاه‌ها می‌تواند متفاوت باشد، با این حال کاهش استفاده از رم برای تمام کاربران خوشایند خواهد بود.

همکاری گوگل و مایکروسافت برای کاهش مصرف رم توسط مرورگر کروم

استفاده از قابلیت مایکروسافت در کروم به موارد اضافه در مانیفست وابستگی دارد تا ویندوز بتواند آن را با ویژگی صرفه‌جویی رم اجرا کند. با توجه به این موضوع، در صورت اضافه شدن آن به کروم به صورت انحصاری در سیستم عامل مایکروسافت کارایی خواهد داشت و کاربران در کروم‌بوک‌ها، مک‌ و همچنین لینوکس به چنین مزایای دسترسی پیدا نخواهند کرد.

باید به این موضوع اشاره کرد که گوگل و مایکروسافت در حال همکاری در این زمینه هستند، بنابراین شاید اصلا چنین ویژگی به مرورگر کروم اضافه نشود. این قابلیت در رده سوم اولویت باگ‌های مرورگر کروم قرار دارد، بنابراین در مقایسه با باگ‌های دیگر اهمیت کمتری دارد. در حالی که افزایش عملکرد مهم است، اما بهبود امنیت کروم از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است.


به اشتراک بگذارید