بازدید کننده 3399 جمعه 24 آبان 1398 گروه: عمومی چاپ

وردپرس یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌کننده‌های خدمات زیرساختی و میزبانی وبلاگ در جهان شناخته می‌شود. این شرکت با ارائه‌ی خدمات دریافت وجه برای وبلاگ‌ها، قدم مهمی در مسیر پایدارشدن بازار وبلاگ‌نویسی برداشت. پرداخت‌های مکرر که با رویکردهایی همچون ثبت‌نام و ثبت اشتراک در وبلاگ‌های وردپرسی فعال می‌شوند، با استفاده از ابزار جدید این شرکت با سهول بیشتری انجام خواهند شد. تمامی وب‌سایت‌های پولی وردپرس و آن‌هایی که از ابزار Jetpack استفاده می‌کنند، امکان بهره‌برداری از قابلیت دریافت وجه را خواهند داشت.

وبلاگ‌نویسی در سال‌های اخیر از محبوبیت دوران اوج خود دور شده است؛ دورانی که نویسنده‌ها فقط با نگه‌داری از وب‌سایت و تأمین محتوای مناسب، درآمد کسب می‌کردند. البته پدیده‌ی محبوب سال‌های گذشته هنوز به حیات خود ادامه می‌دهد؛ اما در وضعیت مناسبی قرار ندارد. دشواری کسب درآمد از فعالیت‌های وبلاگ‌نویسی، یکی از دلایلی محسوب می‌شود که نفس‌های آن را به‌شماره می‌اندازد.

مارک آرمسترانگ، بنیان‌گذار Longreads و از اعضای تحریریه‌ی Automattic، شرکت مادر وردپرس، درباره‌ی وبلاگ‌نویسی و کسب درآمد می‌گوید:

از دیدگاه ناشر یا کسب‌وکار کوچک، اشتراک و عضویت مؤلفه‌های مهمی در کسب درآمد از وب‌سایت در دنیای کنونی هستند.

ایده‌ی اصلی ابزار وردپرس با هدف توسعه‌ی راهکاری آسان برای ادغام در سیستم‌های کنونی شکل گرفت. تیم‌های توسعه‌ ابزاری در نظر داشتند که به وب‌سایت‌ها امکان کسب درآمد سریع از مخاطبان را دهد. آرمسترانگ می‌گوید نسخه‌ای اولیه از قابلیت جدید در Longreads آزمایش شد. او درادامه به سابقه‌ی هشت‌ساله‌ی لانگ‌ریدز در اشتراک‌دهی و ثبت‌نام مخاطبان اشاره می‌کند که از بازخوردهای آن در توسعه‌ی ابزار جدید استفاده شد. او در حساب کاربری توییتر خود درباره‌ی قابلیت جدید درآمدزایی در وردپرس نوشت:

قابلیت جدید Recurring Payments گزینه‌ی پرداخت برای موارد موردعلاقه را نیز شامل می‌شود. ما این قابلیت را براساس بازخوردهای دریافت‌شده از Lngreads در سرویس خود افزودیم. برخی افراد که واقعا به وب‌سایت شما علاقه داشته باشند، بیش از انتظارتان حاضر به پرداخت هزینه هستند.

معرفی  روش جدیدی برای کسب درآمد بلاگرها توسط وردپرس

محصول جدید وردپرس در برخی موارد، کاربردی برابر با دیگر ابزارهای پرداختی موجود همچون افزونه‌های شرکت‌های مالی مانند پی‌پال دارد. البته رویکرد آن گستردگی بیشتری را شامل می‌شود و علاوه‌بر دریافت هزینه از مالکان وب‌سایت، ساختن جامعه‌‌ای در میان مخاطبان را هم ممکن می‌کند. شاید بتوان قابلیت جدید را تحت‌تأثیر Patreon یا حتی رقیبی جدی برای آن دانست.

شاید افزایش سهولت کسب درآمد بتواند وضعیت نامناسب وبلاگ‌نویسی را بهبود ببخشد

آرمسترانگ اعتقاد دارد ابزار جدید رقابت مستقیمی با ابزارهای موجود ایجاد نمی‌کند. او به پشتیبانی تیمش از تمامی محصولات موجود در اکوسیستم وردپرس اشاره می‌کند و ابزارهایی همچون Patreon و Memberful و WooCommerce را از اعضای شرکت اصلی می‌نامد. به‌هرحال ابزارهای مذکور با داشتن قابلیت‌هایی همچون عضویت و اشتراک، رویکردی با هدف‌گذاری نیازهای تقریبا متفاوت دارند و به همه‌ی وبلاگ‌‌های وردپرسی خدمت‌رسانی می‌کنند و به‌نوعی محدود به نسخه‌های پولی نیستند.

انتخاب سرویس‌های پرداخت به‌وسیله‌ی صاحبان وبلاگ به نیازهای شخصی هریک از آن‌ها وابسته می‌شود. آرمسترانگ اعتقاد دارد قابلیت جدید برای سازمان‌های محلی کاربرد زیادی دارد که در پی اجرای برنامه‌های جذب سرمایه ازطریق عضویت هستند. از نمونه‌های دیگر می‌توان به پادکسترها اشاره کرد که قصد درآمدزایی ابتدایی برای محتوای خود دارند. درنهایت، همان دسته‌ی کسب‌وکارهای کوچک را می‌توان بهترین مشتریان احتمالی قابلیت جدید وردپرس دانست.

آرمسترانگ درپایان صحبت‌هایش به تلاش جدی وردپرس برای توسعه‌ی خدمات تجارت الکترونیک اشاره می‌کند. او می‌گوید به‌دلیل همین سیاست‌گذاری‌ها، قطعا در آینده محصولات و ابزارهای مشابه بیشتری را شاهد خواهیم بود.


به اشتراک بگذارید