بازدید کننده 3967 شنبه 21 فروردین 1400 گروه: عمومی چاپ

گوگل کروم اعلام کرده در آپدیت جدید خود (Google Chrome 90)که از تاریخ ۲۴ فروردین عرضه می‌شود، پیش فرض خود را از HTTP به HTTPS تغییر می‌دهد.

گواهینامه ssl

در حال حاضر در صورتی که آدرس سایت مورد نظر خود را در آدرس بار کروم به صورت ناقص و یا بدون وارد کردن //:HTTP یا //:HTTPS وارد کنند، مرورگر به صورت خودکار، کاربر را به آدرس غیر ایمن سایت مورد نظر منتقل می کند. این امکان از نسخه ۹۰ مرورگر کروم تغییر خواهد کرد و کاربر به آدرس با پیشوند //:HTTPS سایت منتقل خواهد شد.

در این حالت چنانچه سایت مورد نظر دارای گواهینامه SSL معتبر نباشد بازدیدکننده با خطا مواجه می شود و یا مدت زمانی صرف انتقال به آدرس غیر ایمن سایت خواهد شد. این امر موجب کاهش بازدید از سایتهای بدون گواهینامه SSL خواهد شد.

آیا سایت من دارای گواهینامه SSL است؟

برای آنکه ببینید سایت شما دارای گواهینامه SSL هست، کافیست آدرس سایت خود را با پیشوند //:HTTPS در مرورگر خود وارد کنید چنانچه خطایی مشاهده نکردید و پس از نمایش سایت، علامت قفل در کنار آدرس سایت شما نمایش داده شد سایت شما ایمن است. در غیر اینصورت، توصیه می کنیم گواهینامه SSL معتبری برای سایت خود تهیه کنید.

با توجه به شرایط کنونی گروه طراحی وب بالسا باز هم در کنار شماست تا بتوانید بازدیدکنندگان سایت خود را حفظ کنید و با کاهش بازدید مواجه نشوید


به اشتراک بگذارید