بازدید کننده 7799 پنج شنبه 22 خرداد 1399 گروه: عمومی چاپ

فرق ای پی های ایران اکسس با ای پی های اینترانت این است که ای پی های اینترانت فقط رنج ۱۰.xx.xx.xx میباشند ولی ای پی های ایران اکسس میتوانند از هر رنجی باشند

یکی از برتری های ای پی های ایران اکسس با ای پی های اینترانت این است که برخی ISP های داخلی مانند رایتل – همراه اول – ایرانسل برای اتصال به ای پی های اینترانتی دچار اختلال میشوند ولی به ای پی های ایران اکسس بدون مشکل متصل میشوند

مفهوم ایران اکسس چیست

ایران اکسس اصطلاحی است که بسیار توسط سرویس دهنده ها می شنوید و بسیار برای سرور های داخلی کشورمان اتفاق می افتد و می تواند علت های متفاوتی داشته باشد که در ادامه، به اصلی ترین دلایل آن و هم چنین توضیح ایران اکسس خواهیم پرداخت.

در نقاط مختلف جهان و دیتاسنتر های مختلف، مسئولین دیتاسنتر برای مقابله با حملات از سمت بیگانگان تفکراتی کرده اند که بسته به بودجه و امکانات دیتاسنتر دارد. در دیتاسنتر های رده اول جهان، بر روی شبکه دیتاسنتر تجهیزات جهت مقابله با حملات احتمالی به سرور ها فراهم می شود که حملات به طور تقریبا کامل دفع شوند.

اما در بعضی کشور ها از جمله کشور عزیزمان، به دلیل نبود تجهیزات لازمه و بودجه مناسب، از ایران اکسس کردن سرور استفاده می کنند. توسط ایران اکسس کردن، کشور های دیگر جز ایران، به سرور شما دسترسی نخواهند داشت و به اصطلاحی شبکه اینترنت سرور قطع می شود و فقط ارتباط از طریق اینترانت امکان پذیر است. بدین جهت، کاربران داخلی قادر خواهند بود به سرور شما دسترسی داشته باشند ولی اشخاص خارجی امکان دسترسی ندارند.

مفهوم ایران اکسس

بدین صورت حملات خارجی به سرور دفع خواهند شد. ایران اکسس شدن یک سرور، می تواند موقتی یا طولانی مدت باشد که بسته به سیاست کاری دیتاسنتر دارد. مشکل ایران اکسس شدن که از همه مشکلات دیگر بیشتر اهمین دارد، این است که موتور های جست و جو از جمله گوگل سایت شما را داون ذخیره می کنند که نکته ای بسیار منفی در سئو سایتتان خواهد بود. برای جلوگیری از ایران اکسس شدن و کاهش احتمال آن، پیشنهاد می کنیم بر روی سرورتان کانفیگ آنتی دیداس نرم افزاری انجام دهید، در صورت نیاز با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا آنتی دیداس حرفه ای به صورت نرم افزای برای سرور شما نصب و کانفیگ کنند تا احتمال ایران اکسس شدن سرور شما کاهش یابد.


به اشتراک بگذارید