بازدید کننده 3753 جمعه 19 مهر 1398 گروه: عمومی چاپ

این شبکه اجتماعی اکنون به استفاده از ایمیل و اطلاعات کاربران برای تبلیغات هدفمند اعتراف کرده است. هنوز مشخص نیست چه تعداد از کاربران تحت تاثیر این سوء استفاده قرار گرفته اند. کاربران برای امنیت بیشتر و جلوگیری از هک شدن ، ورود دو مرحله ای را فعال میکردند. بسیاری از کاربران برای فعال سازی از تلفن همراه خود استفاده میکردند. این کدهای ارسالی به شماره های همراه کاربران توسط هکرها رصد شده و بدین ترتیب هکرها میتوانند به اکانت شخص دسترسی پیدا کنند. بدین ترتیب بود که ورود دو مرحله ای برای جلوگیری از نفوذ هکرها استفاده شد.

کمیسیون تجارت فدرال مبلغ 5 میلیارد دلار جریمه برای این شبکه اجتماعی در نظر گرفته است. اکنون پس از فیسبوک ، توئیتر دومین شبکه اجتماعی معتبر است که به سوء استفاده از اطلاعات کاربران متهم میشود.

توئیتر اعلام کرده است در حفظ اطلاعات کوتاهی کرده و به همین سبب از کاربران عذرخواهی کرد. توئیتر بارها بابت مسائل امنیتی اعتراف کرده است. سال پیش این شرکت به ذخیره رمزهای عبور کاربران اعتراف کرده بود. چند ماه پیش نیز اکانت بنیانگذار این شکه اجتماعی هک شد. این اتفاق میتواند جریمه سنگینی برای این شبکه اجتماعی در پی داشته باشد.


به اشتراک بگذارید