بازدید کننده 3937 دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 گروه: عمومی چاپ

شرکت سازنده اندروید معتقد است که دادن این اطلاعات شخصی باعث می‌شود تا اپلیکیشن‌هایشان پیشنهادات بهتری به کاربران بدهند و در نتیجه عملکرد مثبت‌تری از خود به جای بگذارند.

با وجود اینکه همین الان نیز راهی برای مدیریت این اطلاعات شخصی و قطع دسترسی گوگل به آن‌ها وجود دارد اما در پست جدید وبلاگ گوگل، این کمپانی گفته که کاربران درخواست راه ساده‌تری را داشته‌اند. گوگل نیز برای رفع این مشکل ویژگی جدیدی را به گوگل اکانت اضافه خواهد کرد که به واسطه آن خودتان می‌توانید انتخاب کنید که کمپانی چه‌قدر از اطلاعات‌تان را در اختیار بگیرد.

در نسخه کنونی گوگل اکانت، برای مدیریت اطلاعات کافیست به قسمت تنظیمات (Settings) رفته و از آنجا به آدرس Accounts > your Gmail address > Google Account > Manage your data & personalization بروید. در این بخش مشخص می‌شود که از بین فعالیت‌های وب‌گردی، تاریخچه موقعیت‌ها، اطلاعات مربوط به گوشی یا جستجوی یوتوب گوگل به کدام اطلاعات دسترسی دارد.

حالا با کلیک روی Manage your activity controls می‌توانید دسترسی هر فعالیتی که خواستید را از گوگل بگیرید. با این حال در آپدیت جدید کاربر یک راه دیگر هم دارد و سه گزینه سه ماه، هجده ماه یا تا وقتی که خودتان دستی اطلاعات را پاک کنید، در اختیارش قرار می‌گیرد.

اگر سه یا هجده ماه انتخاب شوند، اطلاعات قدیمی‌تر از این زمان خود به خود پاک خواهند شد و گوگل از همان اطلاعات مشخص شده برای اپلیکیشن‌هایشان استفاده می‌کند. با توجه به گفته گوگل، آپدیت جدید گوگل اکانت از هفته‌های آتی در دسترس قرار می‌گیرد.


به اشتراک بگذارید