بازدید کننده 5189 دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 گروه: عمومی چاپ

در این مقاله قصد داریم نحوه تغییر Idle Timeout در پلسک و ویندوز سرور را به شما بازدید کننده محترم آموزش دهیم. در ابتدا یک تعریف کلی از Idle Timeout می نماییم.

Idle Timeout : مقدار زمانی که در صورت عدم استفاده کاربر از کانکشن، این کانکشن به صورت خودکار بسته خواهد شد. معمولا این مقدار به صورت پیش فرض بروی 5 یا 10 دقیقه تنظیم می باشد که در ادامه نحوه تغییر آن( افزایش یا کاهش ) توضیح داده خواهد شد. این موارد در کنترل پنل پلسک که یک کنترل پنل با هزینه لایسنس می باشد و همچنین IIS که به صورت رایگان بر روی ویندوز سرور نصب می باشد ، شرح داده می شود. همچنین پیشنهاد می شود که مقدار تایم اوت را بیش از حد بالا قرار ندهید زیرا در درگیر نمودن سرور این عامل میسر می باشد.

در کنترل پنل پلسک:

به این منظور می بایست به عنوان ادمین وارد کنترل پنل خود شوید.

دامنه مورد نظر از قسمت domians انتخاب نمایید. در صفحه باز شده بر روی ASP.NET setting کلیک نمایید.

تغییر Idle Timeout در پلسک و ویندوز سرور

در صفحه باز شده به انتهای صفحه رفته و مقدار (Session timeout (minutes را تغییر دهید و بر روی گزینه ok کلیک نمایید.

تغییر Idle Timeout در پلسک و ویندوز سرور

در ویندوز سرور :

برای این منظور ابتدا از طریق ریموت به سرور خود متصل شوید. به IIS ، سپس به Application pools بروید. در این قسمت بر روی گزینه domain application pool کلیک نمایید و به قسمت Properties بروید و مقدار idle time out را افزایش دهید. مکان مورد نظر به صورت یکپارچه در زیر مجددا آورده شده است:

IIS->Application pools->domain application pool->Properties->Idle Time-out

همچنین لازم است که است که مجددا به قسمت IIS ، websites و دامنه مورد نظر بروید و در قسمت session state ، timeout مقدار مورد نظر را وارد نمایید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


به اشتراک بگذارید