بازدید کننده 3242 جمعه 23 فروردین 1398 گروه: عمومی چاپ

کمپانی موزیلا به فراهم آوردن امنیت بیشتر برای مرورگر خود، فایرفاکس ادامه می دهد. این کمپانی اعلام کرده که در حال آزمایش ویژگی ضد ردیابی جدیدی است که دیگر به وب‌سایت ها اجازه گرفتن اثر انگشت از کاربران و ردیابی آنان حتی پس از پاک کردن کوکی ها را نخواهد داد. این کمپانی همچنین درحال آزمایش ویژگی بلاک کردن استخراج کننده های پول های رمزنگاری شده در وب‌سایت ها است.

نحوه کار ثبت اثر انگشت، از طریق در کنار هم گذاشتن جزئیات و اطلاعات خرد درباره پیکربندی سیستم کاربر است. این اطلاعات می توانند از سیستم عامل، فونت سیستم و سایز صفحه نمایش به دست آیند. این داده ها هر یک از طریق سرویس های ردیابی برای تولید یک اثر انگشت منحصر به‌فرد هر کاربر، حتی در صورت مسدود شدن قابلیت ردیابی توسط آن ها، مورد استفاده قرار می گیرند. سپس این اثر انگشت برای ردیابی کاربر در وب‌سایت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

فایرفاکس امکان مسدود کردن استخراج ارزهای مجازی را فراهم می کند

فایرفاکس اکنون مشغول آزمایش نوعی ویژگی ضد ردیابی در مرورگر خود بوده که به وب‌سایت ها اجازه این کار را نمی دهد. اپل نیز در کنفرانس جهانی توسعه‌ دهندگان خود در سال گذشته اعلام کرد که قصد اضافه کردن این ویژگی به سافاری را دارد.

پول های رمزنگاری شده مخفی نیز می توانند به مشکلی آنلاین تبدل شوند. برخی وب‌سایت ها با ربودن منابع کامپیوتر کاربران، واحدهای پولی دیجیتال آن ها را تا زمانی که در آن وبسایت هستند، استخراج می کنند. فایرفاکس اکنون به کاربران امکان مسدود کردن این استخراج کننده ها را می دهد. این ویژگی ها اکنون در ورژن 68 Firefox’s Nightly و ورژن 67 نسخه بتا قابل استفاده هستند. این قابلیت ها به صورت پیش فرض غیرفعال بوده و می توان در منوی تنظیمات، به طور دستی آن ها را فعال کرد.


به اشتراک بگذارید