بازدید کننده 6087 پنج شنبه 11 بهمن 1397 گروه: عمومی چاپ

اگر آیپد های اپل را به عنوان یک استثنا در زمینه‌ی موفقیت در فروش نظر بگیریم، بازار تبلت‌های اندرویدی چند سالی است که دچار نوسانات گسترده‌ای شده و حالا کار به جایی رسیده است که تقریبا سالی بیش از یک یا دو مدل جذاب در این حوزه رونمایی نمی‌شود. با وجود این که می‌توان چند دلیل برای این افت فاحش نام برد، اما قطعا افزایش مساحت قابل استفاده‌ی نمایشگرها در تلفن های همراه هوشمند، دلیل اصلی این کاهش محبوبیت بوده است.

در طول ماه‌های گذشته ده‌ها مدل از اسمارت فون های جدید با نمایشگرهای تقریبا بدون حاشیه رونمایی شده‌اند که در همان بدنه کوچک، پیکسل‌های بسیار زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و این همان کاربردی است که تبلت ها سال‌ها به آن افتخار می‌کردند.

اما حالا با عرضه گوشی های قابل انعطاف، کار سازندگان تبلت ها از این هم سخت‌تر خواهد شد و تبلت های اندرویدی به طور مستقیم وارد جنگ با گوشی های موبایل خواهند شد. شاید زمانی که اغلب گوشی های هوشمند تنها ۴ اینچ نمایشگر را پیش روی چشمان شما قرار می‌دادند، در خریدن یک تبلت برای تماشای فیلم و مرور وب در ابعاد بزرگتر منطقی بود، اما حالا گوشی های قابل انعطاف قرار است دقیقا همان ابعادی که تبلت ها در اختیارتان قرار می‌دهند را ارائه کنند، آن هم در سایزی معادل نصف یا کمتر از این گجت های غول‌پیکر!

آغاز محبوبیت گوشی های منعطف = پایان راه محصولاتی به نام تبلت!

آغاز محبوبیت گوشی های منعطف = پایان راه محصولاتی به نام تبلت!

شما می‌توانید هر زمان که اراده کنید، گوشی های قابل انعطاف را خم کنید و از آنها به عنوان یک موبایل استفاده کنید. زمان‌هایی مانند مواقعی که می‌خواهید فیلم ببینید یا به مرور وب بپردازید نیز می‌توانید با باز کردن آنها به طور کامل، از یک صفحه نمایش بزرگتر بهره ببرید. بنابراین دیگر دلیل خاصی وجود ندارد که به سراغ خرید یک تبلت اندرویدی برویم.

البته قطعا مدت زمان زیادی لازم است تا گوشی های منعطف تاشو به یک استاندارد رایج در بازار تبدیل شوند و قیمت‌های آن‌ها به سطحی برسد که اکثر کاربران بتوانند آنها را خریداری کنند، اما این موضوع دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد و آغاز تولید گوشی های قابل انعطاف ، می‌تواند پایان راه محصولاتی به نام تبلت شود که زمانی یکی از جذاب‌ترین تکنولوژی های دنیا محسوب می‌شدند.


به اشتراک بگذارید